Тема. Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами
1. Переглянути відео
2. Ознайомитись з аналізом твору
3. Розгадати кросворд4. Гра "Упізнай героя повісті А.Ліндгрен"
2. Дочитати повість "Сліпий музикант"(за підручником).
2. Прочитати за підручником матеріал на с.46-47
3. Виконати тестові завдання (в зошиті)
1. Переглянути буктрейлер
3. Виконати тестові завдання
2. Прослухати аудіокнигу
Виконати контрольні тестові завдання
1. Переглянути відеоурок
2. Ознайомитись із аналізом твору
1. Переглянути відеоурок
2. Переглянути буктрейлер до твору
3. Читати «Конрад, або Дитина з бляшанки»
1. Переглянути експрес-урок
2. Ознайомитись з аналізом повісті
3. Дати відповіді на запитання 1-5 (с.236-237).
4. Виконати тестові завдання
1. Переглянути експрес-урок
2. Прочитати «Міо, мій Міо» (с.228-236).
3. Подивитися буктрейлер
1. Прочитати відомості про Р. Шеклі на с.216-218.
2. Переглянути відеоурок
3. Прочитати оповідання «Запах думок» на с.218-224.
4. Прослухати аудіотекст (за бажанням).
1. Прочитати відомості про Р. Бредбері (с208-210).
2. Переглянути відеоурок
3. Прочитати оповідання "Усмішка" (с.211-215).
4. Скласти пазли
5. Гра "Тест Р. Бредбері "Усмішка""
Виконати контрольні тестові завадання (надіслати вчителю)
1. Прочитати відомості про Дж.Родарі (с.202-203).
2. Переглянути відеоурок
3. Записати в зошит паспорт твору: жанр, тема, ідея, основна думка, художні засоби.
4. Виконати тестові завдання
5. Написати твір-мініатюру "Про що може розповісти листівка?"
1. Прочитати відомості про Генрі Лонгфелло в підручнику на с.197-198.
2. Переглянути відеоурок
3. Подивитись відео "Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату». Історія створення"
4. Прочитати "Люлька згоди" (з «Пісні про Гайавату») на с.199-201.
5. Перевірте себе. Гра "Пісні про Гайавату"
1. Прочитати відомості про Р. Бернса на с.195-196.
2. Переглянути відеоурок "Р.Бернс «Моє серце в верховині…»"
3. Перечитати паспорт твору
4. Переглянути відео "Поезія Р.Бернса «Моє серце в веховині…»"
5. Послухати вірш
6. Виконати тестові завдання
7. Вивчити напам’ять «Моє серце в верховині…» на с.196-197.
1. Переглянути відео "Японська поезія: хайку Басьо"
2. Японці стверджують, що прозу пишуть люди, а ось поезія це воістину Божий дар. Поетичні змагання в складанні хайку в Японії дуже популярні, щороку тисячі японців змагаються за право називатися найкращим поетом. На нас сьогодні чекає захоплива творча пригода — ми з вами станемо творцями хайку! І хоча змагання в складанні хайку ми проводити не будемо, адже ми тільки на початку творчого шляху, сьогодні ви маєте унікальну можливість відчути себе справжніми Поетами!
Опрацювання пам’ятки «Як складати хайку»
У класичному японському хайку — 17 складів.
У Японії хайку записують в один рядок, у нас же традиційно склався трирядковий запис.
Перший рядок — 5 складів, другий — 7, третій — знову 5.
В кінці 17 складів потрібно вмістити закінчену думку.
Другою особливістю хайку є тема. Класичне японське хайку завжди оповідає про зміни пір року, а також містить пряме або непряме згадування конкретного сезону. У Японії це називається «сезонне слово».
У хайку завжди присутні два плани: загальний і конкретний. Загальний, космічний план виражається якраз «сезонним» словом, що символізує зв’язок з природою, єднання. А конкретний — способом опису: не просто падає листя, що свідчить про настання пізньої осені, а саме цей конкретний листок привернув увагу поета та спонукав його до певних роздумів і творчості.
Композиція хайку. Перший рядок задає тему, другий — розкриває, третій —висновок. Найкраще - це несподівано, яскраво. Як і будь-яка кінцівка, третій рядок повинен створювати відчуття завершеності.
Пам’ятайте, що в хайку стан природи нерозривно пов'язаний зі станом душі головного героя та людини в цілому (принцип художнього паралелізму).
Уважно подивіться на фото із зображеннями японської природи. Оберіть пейзаж, який найбільше вражає, приваблює вас. Які асоціації у вас викликають ці образи природи? Уявіть, що ви опинилися дійсно в цьому прекрасному місці. Що ви відчуваєте?
- Як природа, що оточує вас, пов’язана зі станом вашої душі?
- Чим це може бути важливе для інших людей?
3. Переглянути відео "Творча майстерня. Як писати хайку? "
4. Написати власний хайку (хоку).
1. Переглянути відеопрезентацію "Мацуо Басьо. Хоку"
2. Творчість Басьо відома у багатьох країнах світу і перекладена на багато мов, а в Японії його поезія відтворена на пам'ятниках і у визначних місцях. Поезія і естетика Басьо істотно вплинули на японську літературу того часу, а «стиль Басьо» визначив розвиток японської поезії майже на 200 років.
Вплив творчості Мацуо Басьо в Україні
Вже за часів незалежності все більше українців знайомилися з творчістю Мацуо Басьо. А від часу введення в шкільну програму творів Мацуо Басьо, він став відомий й пересічним українцям різного віку.
На українську мову Мацуо Басьо перекладали Микола Лукаш, Іван Бондаренко Геннадій Турков.
Серед хоку перекладених на українську мову: "Крук - немилий птах..", "Мій слуга дрімав...", "Білий - лотос цвіт...", "На старім ставку...", "На голій гілці...", "Пущу коня вбрід...", "Із далеких літ...", "Мавпа зойкне - співчуття...", "Довгий, довгий шлях...", "Я, метеличок...", "Стародавній став", "Між квітами гедзь...", "Широкі поля", "Ох, як я заріс...", "Тиша і сумир", "Знов осінній дощ", "В рибній - ні душі", "Осінь.Сльота", "Подорожній я"...,"На морськім розі...", "Не блигомий світ...", "Квіття горохове...", "Зозулі розспів...", "Хворий журавель", "Баклани в човнах", "Холодна, ніч, нудьга...", "Гедзь на будяку...", "Як шумить - гуде банан...", "Отакий я єсть...", "На старім ставку...", "Степу рівняна...", "Я заріс, як щіть...", "Видиться мені...", "Вже й по маю - ах!", "Трава - мурава...", "Тиша, мир і лад", "Осінь із дощем...", "Зсохнеться ось - ось...", "Окуні морські...", "Рушу, й раптом - хить...", "Чистий водоспад...", "Побравши ціпки...", "Довгий, довгий шлях...", "Чом так постарів...", "Осінь - праосінь...", "В мандрах я знеміг...", "Десять літ тут жив...", "Мавпа зойкне - співчуття...", "Цілував би - жаль..", "Рік кінчивсь, а мандри - ні...", "Жаль на серце впав...", "Мандрівник - і все...", "Берег високий....", "Із далеких літ...", "Тяжка година!", "Квіття горове", "Зозулі розспів...", "Чужина чужа...", "В мандрах десь і вмру...", "Кулюсь на коні...", "Сакура стара...", "Журавель знеміг...", "Ніч шляхи мела...", "Виходжу з Кінчу...", "Он рибка-птах...", "Червень на поріг...", "Стань, мандрівцю глянь...", "Чи весна прийшла?"
3. Вионати тестові завдання "На Урок"
4. Дати відповіді на запитання підручника на с.195.
5. Вивчити 3-4 хайки напамять.
1. Прочитати відомості про Мацуо Басьо на с.192-193.
2. Переглянути відеопрезентацію "Японія - країна Мацуо Басьо"
3. Переглянути відеоурок
4. Прочитати хайку на с.194.
Виконати контрольні тестові завдання
1. Прочитати "Нарцис (міфологія)"
2. Написати твір "Кого в сучасному житті називають нарцисом?" (За грецьким міфом «Нарцис»)
1. Переглянути відео "Ра та Апоп", "Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет"
2. Прослухати аудіотекст "Ра та Апоп"
3. Прочитати "Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет" на с.21-22.
4. Дати відповідь на запитання на с.22-23.
5. Виконати тестові завдання