Зарубіжна література 6 клас


29.11.2023

Тема. Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами

1. Переглянути відео

2. Ознайомитись з аналізом твору

3. Розгадати кросворд

4. Гра "Упізнай героя повісті А.Ліндгрен"












































24.02.2023
Тема. Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших

1. Переглянути відеоурок

2. Дочитати повість "Сліпий музикант"(за підручником).
 
3. Переглянути відео до уроку
















09.12.2022
Тема. Позакласне читання №1. Марія Парр. «Вафельне серце». Пригоди Трілле та його сусідки й однокласниці Лени

1. Прочитати відомості про Марію Парр

2. Прочитати повість "Вафельне серце"

3. Прослухати аудіокнигу (за бажанням)


4. Ознайомитись з аналізом твору



21.10.2022
Тема. Жан де Лафонтен (1621–1695). Засудження несправедливості в суспільстві у байці «Зачумлені звірі»

1. Переглянути презентацію

2. Прослухати аудіотекст байки «Зачумлені звірі»




19.10.2022
Тема. «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа

1. Прослухати байки Езопа


2. Ознайомитись з аналізом байок

3. Дати відповіді на запитання с.50.






12.10.2022
Тема. Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст

1. Переглянути відео

2. Прочитати за підручником матеріал на с.46-47

3. Виконати тестові завдання  (в зошиті)



































27.05.2022
Тема. Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 7-й клас



25.05.2022
Тема. Позакласне читання №4. Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці

1. Переглянути буктрейлер 

2. Ознайомитись із аналізом твору

3. Виконати тестові завдання



20.05.2022
Тема. Позакласне читання №3. Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці

1. Переглянути відеоурок 


2. Прослухати аудіокнигу 






18.05.2022
Тема. Контрольна робота №6 за розділами «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література»

Виконати контрольні тестові завдання




11.052022
Тема. Незвичайність образу Конрада, риси його характеру

1. Переглянути відеоурок 

2. Ознайомитись із аналізом твору

3. Прослухати аудіотекст

4. Скласти пазли



06.05.2022
Тема. Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі

1. Переглянути відеоурок 

2. Переглянути буктрейлер до твору 

3. Читати «Конрад, або Дитина з бляшанки»

4. Записати в зошит представників світу дітей і представників світу дорослих.



04.05.2022
Тема. «Міо, мій Міо». Образи головних героїв. Перемога добра над злом

1. Переглянути експрес-урок 

2. Ознайомитись з аналізом повісті

3. Дати відповіді на запитання 1-5 (с.236-237).

4. Виконати тестові завдання



29.04.2022
Тема. Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій Міо».
Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен

1. Переглянути експрес-урок 

2. Прочитати «Міо, мій Міо» (с.228-236).

3. Подивитися буктрейлер 




27.04.2022
Тема. Розвиток мовлення (усно) №4. «Яке майбутнє на нас чекає? Чому?»

1.  Яке майбутнє на нас чекає? Чому?

Відповіді можете оформити:
1. Написати текст.
2. Намалювати малюнок.
3. Підготувати презентацію.

2. Підготувати коротке повідомлення про Астрід Ліндгрен.



20.04.2022
Тема. Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму

1. Прочитати відомості про Р. Шеклі на с.216-218.

2. Переглянути відеоурок 

3. Прочитати оповідання «Запах думок» на с.218-224.

4. Прослухати аудіотекст (за бажанням).



13.04.2022
Тема. Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка»

1. Прочитати відомості про Р. Бредбері (с208-210).

2. Переглянути відеоурок 

3. Прочитати оповідання "Усмішка" (с.211-215).

4. Скласти пазли

5. Гра "Тест Р. Бредбері "Усмішка""



08.04.2022
Тема. Контрольна робота №5 з теми «Поетичне бачення світу» (тести)

Виконати контрольні тестові завадання (надіслати вчителю)



06.04.2022
Тема. Джанні Родарі (1920 — 1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття

1. Прочитати відомості про Дж.Родарі (с.202-203).

2. Переглянути відеоурок 

3. Записати в зошит паспорт твору: жанр, тема, ідея, основна думка, художні засоби.

4. Виконати тестові завдання

5. Написати твір-мініатюру "Про що може розповісти листівка?" 



30.03.2022                                                                                                                                                    
Тема. Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про Гайавату».  Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.)

1. Прочитати відомості про Генрі Лонгфелло в підручнику на с.197-198.

2. Переглянути відеоурок 

3. Подивитись відео "Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату». Історія створення"

4. Прочитати "Люлька згоди" (з «Пісні про Гайавату») на с.199-201.

5. Перевірте себе. Гра "Пісні про Гайавату"


25.03.2022
Тема. Роберт Бернс (1759 — 1796).  «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса.. Антитеза (рідний край — чужина). Ліричний герой. Елементи фольклору у творі Р. Бернса

1. Прочитати відомості про Р. Бернса на с.195-196.

2. Переглянути відеоурок "Р.Бернс «Моє серце в верховині…»"

3. Перечитати паспорт твору

4. Переглянути відео "Поезія Р.Бернса «Моє серце в веховині…»"

5. Послухати вірш

6. Виконати тестові завдання

7. Вивчити напам’ять «Моє серце в верховині…» на с.196-197.


23.03.2022
Тема. Розвиток мовлення (письмово) №3. Створення власних хайку за принципами художнього паралелізму та асоціацій

1. Переглянути відео "Японська поезія: хайку Басьо"       

2. Японці стверджують, що прозу пишуть люди, а ось поезія це воістину Божий дар. Поетичні змагання в складанні хайку в Японії дуже популярні, щороку тисячі японців змагаються за право називатися найкращим поетом. На нас сьогодні чекає захоплива творча пригода — ми з вами станемо творцями хайку! І хоча змагання в складанні хайку ми проводити не будемо, адже ми тільки на початку творчого шляху, сьогодні ви маєте унікальну можливість відчути себе справжніми Поетами!

Опрацювання пам’‎ятки «Як складати хайку»

Головна особливість хайку — стислість.
У класичному японському хайку — 17 складів.
У Японії хайку записують в один рядок, у нас же традиційно склався трирядковий запис.
Перший рядок — 5 складів, другий — 7, третій — знову 5.
В кінці 17 складів потрібно вмістити закінчену думку.

    Другою особливістю хайку є тема. Класичне японське хайку завжди оповідає про зміни пір року, а також містить пряме або непряме згадування конкретного сезону. У Японії це називається «сезонне слово».

У хайку завжди присутні два плани: загальний і конкретний. Загальний, космічний план виражається якраз «сезонним» словом, що символізує зв’‎язок з природою, єднання. А конкретний — способом опису: не просто падає листя, що свідчить про настання пізньої осені, а саме цей конкретний листок привернув увагу поета та спонукав його до певних роздумів і творчості.

Композиція хайку. Перший рядок задає тему, другий — розкриває, третій —висновок. Найкраще - це несподівано, яскраво. Як і будь-яка кінцівка, третій рядок повинен створювати відчуття завершеності.

Пам’‎ятайте, що в хайку стан природи нерозривно пов'язаний зі станом душі головного героя та людини в цілому (принцип художнього паралелізму).

        Уважно подивіться на фото із зображеннями японської природи. Оберіть пейзаж, який найбільше вражає, приваблює вас. Які асоціації у вас викликають ці образи природи? Уявіть, що ви опинилися дійсно в цьому прекрасному місці. Що ви відчуваєте?

- Яке сезонне слово ви збираєтеся використати у вашому хайку?
- Як природа, що оточує вас, пов’‎язана зі станом вашої душі?
- Чим це може бути важливе для інших людей?

3. Переглянути відео "Творча майстерня. Як писати хайку? "

4. Написати власний хайку (хоку).


18.03.2022
Тема. Хайку. Початкові відомості про специфіку розуміння краси в японській культурі. Видатні українські перекладачі творів Мацуо Басьо

1. Переглянути відеопрезентацію "Мацуо Басьо. Хоку"   

2. Творчість Басьо відома у багатьох країнах світу і перекладена на багато мов, а в Японії його поезія відтворена на пам'ятниках і у визначних місцях. Поезія і естетика Басьо істотно вплинули на японську літературу того часу, а «стиль Басьо» визначив розвиток японської поезії майже на 200 років.

  Вплив творчості Мацуо Басьо в Україні

   Вже за часів незалежності все більше українців знайомилися з творчістю  Мацуо Басьо. А від часу введення в шкільну програму творів Мацуо Басьо, він став відомий й пересічним українцям  різного віку. 

На українську мову Мацуо Басьо перекладали Микола Лукаш, Іван Бондаренко Геннадій Турков.

   Серед хоку перекладених на українську мову: "Крук - немилий птах..", "Мій слуга дрімав...", "Білий - лотос цвіт...", "На старім ставку...", "На голій гілці...", "Пущу коня вбрід...", "Із далеких літ...", "Мавпа зойкне - співчуття...", "Довгий, довгий шлях...", "Я, метеличок...", "Стародавній став", "Між квітами гедзь...", "Широкі поля", "Ох, як я заріс...", "Тиша і сумир", "Знов осінній дощ", "В рибній - ні душі", "Осінь.Сльота", "Подорожній я"...,"На морськім розі...", "Не блигомий світ...", "Квіття горохове...", "Зозулі розспів...", "Хворий журавель", "Баклани в човнах", "Холодна, ніч, нудьга...", "Гедзь на будяку...", "Як шумить - гуде банан...", "Отакий я єсть...", "На старім ставку...", "Степу рівняна...", "Я заріс, як щіть...", "Видиться мені...", "Вже й по маю - ах!", "Трава - мурава...", "Тиша, мир і лад", "Осінь із дощем...", "Зсохнеться ось - ось...", "Окуні морські...", "Рушу, й раптом  - хить...", "Чистий водоспад...", "Побравши ціпки...", "Довгий, довгий шлях...", "Чом так постарів...", "Осінь - праосінь...", "В мандрах я знеміг...", "Десять літ тут жив...", "Мавпа зойкне - співчуття...", "Цілував би - жаль..", "Рік кінчивсь, а мандри - ні...", "Жаль на серце впав...", "Мандрівник - і все...", "Берег високий....", "Із далеких літ...", "Тяжка година!", "Квіття горове", "Зозулі розспів...", "Чужина чужа...", "В мандрах десь і вмру...", "Кулюсь на коні...", "Сакура стара...", "Журавель знеміг...", "Ніч шляхи мела...", "Виходжу з Кінчу...", "Он рибка-птах...", "Червень на поріг...", "Стань, мандрівцю глянь...", "Чи весна прийшла?"

3. Вионати тестові завдання "На Урок"

4. Дати відповіді на запитання підручника на с.195.

5. Вивчити 3-4 хайки напамять.


16.03.2022 
Тема. Мацуо Басьо (1644 — 1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці  М.Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст

1. Прочитати відомості про Мацуо Басьо на с.192-193.

2. Переглянути відеопрезентацію "Японія - країна Мацуо Басьо"

3. Переглянути відеоурок 

4. Прочитати хайку на с.194.


25.02.2022
Тема. Контрольна робота №4 за розділом «Людські стосунки»

Виконати контрольні тестові завдання




01.10.2021
Тема.  Розвиток мовлення №1. Кого в сучасному житті називають нарцисом? (За грецьким міфом «Нарцис»)

1. Прочитати "Нарцис (міфологія)"

2. Написати твір "Кого в сучасному житті називають нарцисом?" (За грецьким  міфом «Нарцис»)


29.09.2021
Тема. Єгипетські міфи. «Ра та Апоп», « Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет»

1. Переглянути відео "Ра та Апоп", "Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет"

2. Прослухати аудіотекст "Ра та Апоп"

3. Прочитати  "Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет" на с.21-22.

4. Дати відповідь на запитання  на с.22-23.

5. Виконати тестові завдання