Тема. Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. Значення повісті. художні засоби, особливості мови повісті
1. Переглянути трейлер "Захар Беркут"
2. Переглянути відеоурок3. Гра "Захар Беркут"
4. Виконати тестові завдання
12.10.2022
Тема. Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образів Захара Беркута і Тугара Вовка
1. Переглянути відео
2. Ознайомитись з характеристикою Захара Беркута
3. Ознайомитись з характеристикою Тугара Вовка
4. Дочитати повість "Захар Беркут".
5. Гра "Захар Беркут"
Дистанційне навчання 2022-2023 н.р.
23.05.2022
Тема. Контрольна робота №6. «Ми – українці». Творчість О.Ольжича, О.Теліги, О.Гавроша, В.Івасюка
Виконати контрольні тестові завдання
20.05.2022
Тема. Ліризм поезій Андрія Малишка. Оспівування ролі вчителя у навчанні та вихованні дітей у вірші «Вчителька»
1. Прочитати вірш «Вчителька» на с.265.
2. Прослухати аудіозапис пісні
3. Ознайомитись із аналізом поезії
4. Дати відповіді на запитання на с.265.
5. Виконати тестові завдання
13.05.2022
Тема. Андрій Малишко. Відомий український поет, його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»)
1. Прочитати відомості про А.Малишка (с.261-262).
2. Переглянути відеоурок
3. Прочитати вірш «Пісня про рушник» (с.263).
4. Прослухати "Пісню про рушник"
5. Вивчити вірш напам'ять.
09.05.2022
Тема. Розвиток мовлення (письмово)№4. Створення власної історії з головним героєм повісті Іваном Силою
1. Прочитайте відомості.
«Пригоди Івана Сили» ─ звичайна історія про хлопця із незвичайними здібностями, який опиняється в типовій ситуації людини, що приїхала підкорити столицю, а підкорила майже весь світ. Навіть не віриться, що автор переказує реальні події із життя відомого уродженця селища Білки, найсильнішої людини ХХ століття.
До реальних героїв ─ Івана Фірцака, його дружини ─ повітряної гімнастки, чемпіона-суперважковаговика Джона Джексона, королеви Британії Олександр додав кумедних вигаданих персонажів: слідчого агента Фіксу, обірванця Міху Голого. Автор так майстерно промалював портрети й характери своїх героїв, що не знаючи справжньої історії українського богатиря, ніколи не здогадаєшся, на кому саме відігралася авторська фантазія.
2. Прочитайте зразок власної історії з головним героєм повісті Іваном Силою.
А ось ця
історія сталася з ним у Відні. Їхав він своєю машиною, але правил не звик
дотримуватися. Нерідко жартував, мовляв, в Англії вони одні, у Америці зовсім
інші, і в Австрії, мабуть, теж місцеві нюанси мають. Отож, порушення помітили
поліцейські, які, зупинивши машину, стали вимагати, аби Кротон сплатив штраф.
Грошей він заробити ще не встиг, тож пожартував, мовляв, завтра виступатиме на
сцені, а післязавтра розрахується. Але стражі порядку були невблаганними та
принциповими. Не церемонячись, пов'язали Фірцака та й повезли у в'язницю. І
хоча гість-закарпатець переконував, що він – артист, що він – Кротон, але такі
аргументи на «тамтешніх» поліцейських не вплинули – Івана Силу таки
«заперли...»
Коли зостався
сам у чотирьох стінах, за відсутності наглядача виламав грати. Та ще й покрутив
їх у баранячий ріг. Пройшовся гордовито коридором, з'явившись, урешті, в
кімнаті чергового по в'язниці. Той із подиву ледь зі стільця не впав. Вичитавши
підлеглого за ненадійно зачинені дверні засуви, відвів затриманого до
начальника поліції. І тільки тоді, за допомогою перекладача, з'ясувалося, хто
такий цей клопітний і ядерний чолов'яга. Кротона одразу ж випустили, вибачилися
за непорозуміння. А наступного дня сам начальник поліції з дружиною прийшов на
виступи Фірцака, і так щиросердно, як той, ніхто йому не аплодував. Навіть
букет красивих квітів подарував учорашньому своєму «підопічному».
3. У робочому зошиті напишіть твір "Власна історія з головним героєм повісті Іваном Силою.
06.05.2022
Тема. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність
1. Переглянути відеоурок
2. Ознайомитись із аналізом повісті
3. Скласти 12 запитань до твору «Неймовірні пригоди Івана Сили».
4. Виконати тестові завдання
5. Переглянути художній фільм В.Андрієнка "Іван Сила"
02.05.2022
Тема. Іван Сила (Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості
1. Переглянути відеоурок
2. Дочитати «Неймовірні пригоди Івана Сили»(с.249-259), скласти й записати в зошит план.
3. Переглянути відео
4. Гра "Упізнай силача"
29.04.2022
Тема. Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив пів світу, здобувши безліч перемог
1. Прочитати відомості про О.Гавроша (с.236-237).
2. Переглянути відеоурок
3. Читати «Неймовірні пригоди Івана Сили» (с.238-249).
4. Гра "Неймовірні пригоди Івана Сили"
22.04.2022
Тема. Проблема людської волі в поезії «Захочеш - і будеш...» (із циклу «Незнаному воякові»)
1. Прочитати вірш «Захочеш - і будеш...» на с.227.
2. Прослухати вірш
3. Скласти і записати в зошит паспорт твору: жанр, тема, ідея, основна думка, художні засоби.
4. Дати відповіді на запитання 1-7 на с.228.
5. Виконати тестові завдання
15.04.2022
Тема. Контрольна робота №5. Письмовий твір на одну з тем: «У чому полягає сенс людського життя?» ( На прикладі повісті-казки М.Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Куликівських»), «Чи заслуговує ворог толерантного до нього ставлення?» (На прикладі новели Л.Пономаренко «Гер переможений»)
1. Подумати й обрати тему для твору: «У чому полягає сенс людського життя», «Чи заслуговує ворог толерантного до нього ставлення».
2. Скласти план, записати в зошит.
3. Написати твір на чернетці.
4. Перевірити твір на чернетці, відредагувати й переписати в зошит, надіслати на перевірку.
08.04.2022
Тема. Любов Пономаренко. Коротко про письменницю .«Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності
1. Прочитати відомості про Л.Пономаренко (с.215-217).
2. Переглянути відеоурок
5. Виконати тестові завдання
01.04.2022
Тема. Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів
1. Назвати проблеми, які порушує автор у творі (письмово).
2. Дати відповіді на запитання с.214.
3. Виконати тестові завдання
4. Прочитати "Приблуда" С.Васильченка
25.03.2022
Тема. Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного
1. Дочитайте повість-казку "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських".
2. Ознайомтесь з аналізом твору
3. Перегляньте відеоурок
4. Прослухайте аудіотекст (за бажанням).
5. Перевірте себе. Гра "Русалонька із 7-В"
5. Виконайте тестові завдання
18.03.2022
Тема. Контрольна робота №4. «Ти знаєш, що ти – людина». Творчість О.Стороженка, Б.Лепкого, Л.Костенко, В.Симоненка
Виконати контрольні тестові завдання
25.02.2022
Тема. Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина…». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і само відкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани…»
1. Переглянути відеоурок
3. Скласти і записати в зошит паспорт творів.
4. Виконати тестові завдання